Bliv glad for din krop - 6 ugers onlineforløb

Vi har lært, at hvis der er noget vi er utilfredse med, så er det vores ansvar at ændre det.

Men hvad nu, hvis vi i stedet begyndte at insistere på vores ret til at være gode nok, selvom vi ikke er perfekte?

Hvis du har en del af din krop, som du bare hader at få øje på, så er det let at tænke, at den må ændres, før du kan blive tilfreds igen.

Altså at problemet er en fysisk ting = der er noget galt med din krop.

Det er en naturlig reaktion at forsøge at ændre det du ikke bryder dig om i håbet om at blive mere tilfreds.

Men problemet er, at jo mere tid, jo flere følelser og tanker du har investeret i at rette din fejl, jo værre vil du have det.

Og jo mere vil du have en følelse af, at du først kan være glad, når du ser anderledes ud.

Men hvad, hvis det slet ikke er en fysisk ting?.

Hvad hvis hængebryster, strækmærker eller bredde lægge slet ikke behøver at ændres, før du kan være tilfreds med din krop?

Hvad hvis du vendte det på hovedet og så det som en fejl i dine tanker?

Problemet er nemlig, at det du gør- når du har opdaget noget du ikke kan lide, ofte blæser dine fejl helt ud af proportioner. Måske endda  i en grad så det eneste du føler, at andre ser, når I mødes, er dine lægge eller skæve bryster.

Har du det sådan skal du vide, at dit problem kan blive mangedoblet af den måde du håndterer din utilfredshed på.

Lad os se på et eksempel:

Mette er 42 og brugte ofte tid på at stå foran spejlet og kigge på sine lår og mave. Mens hun stod der sugede hun maven ind, eller forsøgte at stille sig i mere flatterende stillinger, så hendes lår så mindre ud. Men temaet for hendes undersøgelse var, at hun var for blævrende og tyk. 

Fordi hun fandt sine blævrende lår og mave så uudholdelige brugte hun ofte meget tid på at undersøge muligheder for vægttab. Det kunne være maskiner eller metoder til at stramme mave og lår op, men det kunne også være forskellige slankekure eller detox-tilgange. 

Hun havde f.eks i årevis følte at brød og kulhydrater var forbudt. Hun spiste derfor aldrig brød, frugt eller andet med kulhydrater i (foran andre)

For ofte skete der det, at hun blev så ked af det ved tanken og lårene og maven, at hun endte med at trøstespise alt det forbudte. 

Til sidst måtte Mette indrømme overfor sig selv, at hendes vaner med at prøve jeans fra dengang hun som 22 årig havde en voldsom influenza og tabte sig pludselige 4 kilo og sin konstante sammenlignen sig med andre (især på Instagram) trak gevaldigt fra hendes livskvalitet. 

Hun begyndte at overveje, at hvis hun nu aldrig kunne få en krop som hun helst ville have, skulle hun så være i konstant selvlede og lavt selvværd resten af sit liv?

 - Selvfølgelig ikke! 

For det er muligt, at du lærer både at passe godt på din krop (med motion og sund kost, der ikke er ekstremt) OG når til et sted, hvor du kan være glad for din krop, selvom du måske ville ønske dine lår eller mave var mindre. 

For hvad er et normalt kropsbillede? 

  • Når du har et normal kropsbillede kan der sagtens være dele af dit udseende du ikke er specielt pjattet med og hånden på hjertet da ikke ville have noget imod var anderledes.
  • Men det du ikke bryder dig om fylder ikke så meget for dig. For du er tilbøjelig til at fokusere mere på det du godt kan lide ved dig selv, ved dit liv, dit arbejde og sociale kontakter. 
  • Du kan også sagtens nyde at tage make up på, sætte håret og gå i lækkert og klædeligt tøj
  • Du tænker ikke du er perfekt, men du føler dig god nok.

Et problematisk kropsbillede handler faktisk ikke ret meget om, hvordan du ser ud.

  • Et problematisk kropsbillede opstår, når det du ikke kan lide ved dig selv kommer til at fylde for meget  for dig
  • Det du ikke kan lide fylder i dine tanker, stresser og formørker dit humør.
  • Det kan også være, at du undgår ting, som du udsætter til du ser bedre ud
  • Du føler dig ikke god nok, før du er perfekt 
Ditte

Hvem er jeg? 

Jeg hedder Ditte og har arbejdet som psykolog siden 2004. De sidste 14 år med fokus på vægttab, overspisning - og forholdet til kroppen. 

I 2015 omsatte jeg min erfaring fra års 1:1 terapiforløb til forløbet "Få krammet på din sukkertrang". Et forløb der hjælper kvinder til at ændre deres spisning og vægt ved at arbejde med alt det der ligger bagved spisningen. 

I onlineforløbet er der inkluderet et modul om kropsbilledet og det betyder, at jeg gennem årene har fået førstehåndsviden om, præcis hvor meget mange kvinder der lider under kropsutilfredshed og usikkerhed. 

Det er de kvinder dette onlineforløb henvender sig til. 

Altså dig der går og er godt træt af din krop (eller dele af den).

Kropstilfredshed har efter min erfaring intet med vægten at gøre. Du kan sagtens være overvægtig og glad for din krop, ligesom du kan være normalvægtig og hade den. Derfor synes jeg altid det er vigtigt at arbejde med vægttab og kropstilfredshed adskilt. For det ene følger ikke automatisk det andet. 

Hvad får du ud af at deltage på onlineforløbet? 

Sådan vil onlineforløbet "Bliv glad for din krop" ændre din hverdag

  • Bliver du sådan en frigjort type der altid går nøgen rundt efter forløbet? Nok ikke. At du er glad for din krop er ikke ensbetydende med, at du pludseligt ændrer personlighed og begynder at gøre ting du egentligt ikke har lyst til. Derimod er målet at du bliver så ok med din krop, at du gør alle de ting du faktisk har lyst til. 

  • At have et positivt kropsbillede øger din generelle tilfredshed med livet.

  • Du vil opleve, at der er flere ting du glæder dig til og over. Du vil have færre bekymringer og mindre selvkritik.

  • Kropsbilledet udgør en del af dit selvværd. Det betyder, at når du bliver gladere for din krop- så bliver du reelt gladere for dig selv. 

  • Har du tendens til at undgå situationer eller bestemte mennesker fordi du er bekymret over, hvad de vil tænke om dit udseende? Så vil du opleve, at dit ubehag vil mindskes og du vil finde større glæde ved sociale sammenkomster. 

  • Et mere tilfredsstillende sexliv (kvinder der kan lide deres krop som den er, også selvom den ikke er perfekt, er mere afslappede og tilstede- og så får de flere orgasmer)

  • Du vil have lettere ved at spise stabilt og undgå overspisninger
     
  • Har du tabt dig vil et positivt kropsbillede hjælpe dig til at holde den nye vægt (mens et negativt øger din risiko for at tage på igen

Hvad inkluderer onlineforløbet?

  • 6 ugers onlineforløb 

  • Adgang til nyt video materiale og øvelser hver mandag i 6 uger

  • Fælles forum:  Her kan du både få hjælp af mig personligt - og få støtte og råd fra dine medkursister

  • Mulighed for at få en "buddy", så du har en støtte fremover

  • Varig adgang til alt materialet, så du kan gense senere

Er onlineforløbet noget for dig ?

  • Onlineforløbet er for dig, der gerne vil arbejde med din kropstilfredshed i et  struktureret og guidet forløb, men også godt kan lide, at have fleksibilitet til at tage det, når det passer ind i din kalender. 

  • At være træt af sin krop, eller dele af den kan være sårbart. Onlineforløbet giver dig mulighed for at lave dit eget brugernavn og deltage anonymt i vores forum.

  • At være ked af sin krop handler ikke om vægt. Du kan være med uanset om du har et ønske om vægttab, eller ej. 

  • Hvis du har deltaget på onlineforløbet "Få krammet på din sukkertrang",  og noterede dig, at du på nogle områder kæmper med et negativt kropsbillede, så vil dette forløb kunne hjælpe dig nogle gode store skridt videre 

Onlineforløbet er ikke for dig der

❌  Lider af anorexi, bulimi, BED (Binge eating disorder) eller BDD (Body Dysmorphic Disorder), så vil dette onlineforløb ikke hjælpe dig tilstrækkeligt. Et dårligt kropsbillede vil oftest være et vigtigt aspekt af dit problem, men at arbejde med kropsbilledet vil her ikke kunne stå alene.

De 6 moduler

noun_Looking at Mirror_857825 (1)

1. modul: 

Her lærer du, hvordan vores kropsbillede udvikles - og du finder frem til de sårbare perioder eller episoder, der har formet dit forhold til din krop

Du finder frem til, hvor skoen trykker for dig. Så du kan begynde at lægge en plan for, hvordan du kan (gen)finde glæden ved din krop.

noun_Frustrated_1926413 (1)

2. modul: 

Her lærer du, hvorfor det du gør for at "skjule" dine fejl ofte er med til at øge din kropsutilfredshed og mindske dit selvværd.

Du lærer, hvordan du spotter din uhensigtsmæssige adfærd og øver dig i at gøre noget nyt 

Ud over det arbejder vi med den negative selvsnak- eller man kan sige den måde du mobber din krop på - og du lærer hvordan du lærer at ændre det mønster. 

noun_jump up_1926404 (1)

3. modul: 

I dette modul bliver du en endnu bedre ven for din krop. 

I de foregående moduler har du lært ikke at mobbe den. 

Nu lærer du at fylde på med gode oplevelser.

For helt ærligt. De fleste af os har brug for mere fra en god ven, end at de bare ikke kritiserer os non-stop. 

noun_heartbroken_1926414 (1)

4. modul: 

Vi har alle nogle "sandheder" med os. 

  • Hvis jeg tager med til den fest vil alle opdage min vægt, min røv eller hud - og de vil fordømme mig
  • Hvis han ser mig nøgen vil han aldrig tænde på mig igen 
  • Hvis jeg stopper med at kritisere mine fejl mister jeg al motivation for at gøre noget ved dem

Antagelserne kan være mange.

I dette modul lærer du at opdage dine tanker for at demontere de situationer, hvor negative tanker og følelser trigger kropsskam og adfærd der både forstærker din kropslede og begrænser dit liv.

noun_Conversation_1682148 (1)

5. modul: 

I dette modul arbejder vi med grænsesætning. 

For sandheden er, at indimellem er der mennesker omkring os der overskrider vores grænser og kommenterer på vores krop. 

noun_Notebook and Pen_118407 (2)

6. modul: 

I dette modul lærer du at holde ved!

For har du haft et negativt forhold til din krop i mange år, så er det let at falde tilbage i dine gamle, ukærlige vaner. 

Derfor lægger du i denne uge en plan for, hvad du vil arbejde med fremover, og hvordan du vil holde fast i den. 

Money-Back Guarantee Website Graphic

Hvis du lige nu sidder og tænker. "Ja ja det siger du bare, fordi du ikke ved, hvordan jeg ser ud nøgen". 

Så vil jeg sige til dig, at du jo kan lade det komme an på en prøve! 

Giv det 6 uger af dit liv. 

Prøv i 6 uger at se det som et problem i den måde du tænker om dig selv, i stedet for at se det, som en fejl ved dig der skal fikses før du kan føle dig god nok.

Har du lavet øvelserne og været aktiv hver uge i vores forum - og føler du ikke, at det har virket efter de 6 uger, så får du dine penge retur. 

Forløbet er online og starter op den 5.maj

Denne første gang koster forløbet Kun 2399 Kr - Fra næste hold stiger prisen til 4400 Kr.

Bliv glad for din krop - onlineforløb

4400 kr
2399 kr

6 ugers onlineforløb

Forum med ubegrænset sparring

Mulighed for at betale i 4 og 6 rater